کسب درآمد از تلگرام جدی است!

کسب درآمد از تلگرام جدی است! در این یادداشت سعی می کنیم تا سوالات ذهن شما را در مورد کسب درآمد از تلگرام پاسخ دهیم و می خواهیم به شما بگوییم که کسب درآمد از تلگرام جدی است! آن را شوخی نگیرید!

نمی دانم با من موافق هستید که تلگرام پرمخاطب ترین شبکه مبتنی بر موبایل در ایران است. پس از آن که وایبر و واتس اپ مدتی در میان کاربران ایرانی رایج شده بود، عوامل مختلف باعث شد تا کاربران به سمت پیام رسان جدیدی به نام تلگرام حرکت کنند که از قضا روسی است و اتفاقاً در دنیا کمتر شناخته شده است و به عبارتی در میان  بازار پیام رسانهای دنیا سهم چشمگیری ندارد. آمارها نشان می دهد که تعداد کاربران تلگرام در دنیا ۶۵ میلیون کاربر است، این در حالی است که تعداد کاربران وایبر ۶۰۸ میلیون نفر و تعداد کاربران واتس اپ ۹۰۰ میلیون نفر است! کاملاً مشهود است که تلگرام با رقبای آمریکایی (Whatsapp) و ژاپنی (Viber) قابل مقایسه نیست. اما مسأله اینجاست که از ۶۵ میلیون کاربر تلگرام بیش از ۲۰ میلیون نفرشان در ایران هستند. بنابراین باید بگوییم که تلگرام گزینه اول برای ما ایرانی هاست.

کسب درآمد از تلگرام

از گوشه و کنار می شنویم که فلانی از تلگرام پول در می آورد یا در میان دوستان و آشنایان می بینید که برخی برای افزایش تعداد کاربرانشان در تلگرام تلاش بسیاری می کنند. ماجرای درآمد از تلگرام چیست؟ رویا یا واقعیت؟

در مجموع دو رویکرد برای کسب درآمد از تلگرام وجود دارد:

 ۱- کسب درآمد مستقیم از تلگرام

 ۲- استفاده از تلگرام برای افزایش درآمد کسب و کار فعلی

در رویکرد اول، ما اساساً یک اجتماع در تلگرام (Telegram) به وجود می آوریم که قرار است از محل نمایش تبلیغات برای سایرین کسب درآمد کنیم. خصوصاً از زمانی که قابلیت ساخت کانال به وجود آمد، این رویکرد بسیار با استقبال مواجه شد. در این استراتژی، صاحب کانال تلگرام با تولید و ارسال محتوای جذاب برای مخاطبانش، کاربران بیشتری جذب می کند و در میان محتواهای جذابش با ارسال تبلیغات مرتبط (یا غیرمرتبط) از صاحبان کالا و خدمات بابت تبلیغات مبلغی را دریافت می کند و جمع این مبالغ در ماه می تواند تا چند ده میلیون تومان هم برسد! البته برای این کار باید کانال بزرگی داشته باشید.

اما رویکرد دوم، توسط گروه وسیع تری مورد استقبال قرار گرفته است. فرض کنید که شما آموزشگاه آرایشگری دارید. کافی است که یک کانال در تلگرام ایجاد کنید که محتوای کاربردی در زمینه آرایشگری ارسال می کند و سپس با جذب مخاطب هر چند وقت یک بار، خدمات آموزشگاه خود را نیز معرفی کنید. در اینجا تلگرام بیزینس و کسب و کار محوری شما نیست؛ بلکه ابزاری برای رونق و تصاحب مشتری برای کسب و کار اصلی (آموزشگاه آرایشگری) می باشد.

 رویکرد دوم، به قدری حرفه ای و کاربردی است که کسب و کارهای حرفه ای ممکن است که برای این هدف، سرمایه گذاری کنند و بخشی از سازمان خود را به آن اختصاص دهند.

 به هر شکل، استفاده از این دو رویکرد شکلی از بازاریابی محتوایی و بازاریابی در شبکه های اجتماعی است.

 توجه: از نظر نگارنده، ارسال پیامهای کور تبلیغاتی (و البته انبوه) رویکرد صحیحی برای استفاده از تلگرام نیست و به همین دلیل در اینجا معرفی نشده است.

این مطلب در پایگاه اطلاع رسانی صنعتی منتشر شده است | نویسنده: سیدحمیدرضا عظیمی 

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *