راهنمای کاربردی بازاریابی صنعتی

موضوع کتاب:

بازاریابی در استراتژی و عملیات با توجه به نوع محصول گستره‌ی زیادی دارد. نوع محصول تعیین‌کننده بازار هدف است و هر بازار هدفی سیاست‌های خاص خود را می‌طلبد.

دو دسته کلی از محصولات در بازاریابی وجود دارد. محصولاتی که افراد عادی مصرف‌کننده آن هستند و محصولاتی که سایر کسب‌و‌کارها به عنوان مشتری آن به حساب می‌آیند. در حالتی که مشتریان ما کسب و کارهای دیگر باشند، فعالیت‌های بازاریابی تحت عنوان بازاریابی صنعتی یا B2B Marketing شناخته می‌شوند.

این کتاب به صورتی کاملاً کاربردی و با بیانی شیوا تکنیک‌ها و روش‌های مختلف بازاریابی صنعتی را آموزش می‌دهد. نحوه تألیف کتاب راهنمای کاربردی بازاریابی صنعتی به گونه‌ای است که به عنوان یک راهنمای کاربردی (همانطور که در عنوان کتاب ذکر شده است) به خوبی قابل استفاده می‌باشد.

 

ایزی‌تک - راهنمای کاربردی بازاریابی صنعتیبخشی از کتاب:

چند دلیل برای فعالیت در یک بازار وجود دارد. اولین دلیل این است که این بازار به واسطه پیشینه فعالیت شرکت، تعیین شده است. به عبارت دیگر، شما در حال حاضر در حال کار و فعالیت در این بازار هستید.

دومین دلیل این است که تحت تأثیر عواملی حیاتی هستید که “عوامل کلیدی موفقیت” و “شایستگی‌های متمایز” نام دارند. یک اشتباه معمول در بازاریابی این است که فکر کنید برای موفقیت باید هر آنچه را که در کتاب می‌یابید، استفاده و اجرا کنید.

در عالم واقع، هر موقعیتی خاص است و می‌تواند به دلیل چند عامل ضرروی که باعث تمایز و موفقیت شما می‌شوند، به وجود آمده باشد. بنابراین، کار شما این است که بفهمید این عوامل محرک که سایر کارهایتان را پیرامون آن‌ها سازمان‌دهی می‌کنید، چه هستند.

 

روش تهیه:

این کتاب توسط انتشارات ترمه منتشر و از فروشگاه اینترنتی همین انتشارات به نشانی www.termehbook.ir قابل خریداری است.

درباره نویسنده:

دکتر وحید ناصحی‌فر فارغ‌التحصیل کارشناسی اقتصاد گرایش بازرگانی و دارای دکترای مدیریت در گرایش بازرگانی از دانشگاه علامه طباطبایی است. او اکنون عضو هیئت علمی این دانشگاه می‌باشد و در سوابقش انتشار کتاب و مقالات زیادی در حوزه کاری خود دارد. برای اطلاعات بیشتر در مورد ایشان می‌توانید به وب‌سایت شخصی وی به نشانی www.vnemba.ir مراجعه نمایید.

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *