ارائه‌دهنده راه‌حل باشیم نه تشخیص‌دهنده مسأله؛ این کار چگونه می‌تواند فروش را به صورت رؤیایی افزایش دهد

مسائل یا نیازها برخی از فرآیندهای فروش هستند. مردم خرید می کنند تا نیازهای شناخته شده و ناشناخته خود را برای غلبه بر مسائل و چالش ها رفع نمایند. هرچند با اتخاذ راه کار متفاوتی در فروش می‌توان فروش و حتی اعتبار خود در بازار را به صورت فوق‌العاده ای افزایش داد.

ایزی‌تک - ارائه‌دهنده راه‌حل باشیم نه تشخیص‌دهنده مسأله

وقتی که فروشنده فرآیند خرید و فروش را از دیدگاه مسأله دنبال می‌کند، بیشتر شبیه آن است که لیبل یک بطری را از داخل آن بخواند. تمرکز بر مسأله یا نیاز فوری و تقریباً واضح است. نیازها و مسائل مخفی دیده نمی‌شوند؛ چرا که مهم یا ضروری انگاشته نمی‌شوند.

در هر حال هدف برطرف کردن این نیاز بحرانی در گام نخست است و راه حل در ادامه خواهد آمد. آنچه که این شیوه فروش نادیده می‌گیرد، ارزش افزوده ایجاد شده در ارائه‌دهندگی راه حل است.

تشخیص‌دهندگان مسأله بیشتر شبیه کسانی هستند که طناب را می‌کشند و کشیدن طناب آنان را به جایی نخواهد رساند. حرفه‌ای‌های فروش که فرآیند فروش را از آن سوی دیگر طناب می‌نگرند، اجازه می‌دهند مشتریان احتمالی طناب را بکشند. هر چه‌قدر که این فروشندگان بیشتر آموزش ببینند که راهکارهای‌شان چگونه به نتایج دلخواه می‌رسد، احتمال افزایش فروش برای سازمان نیز بیشتر می‌شود.

حال برای اینکه فروشنده‌ای از نوع ارائه‌دهنده راه‌حل باشیم، نیازمند ایجاد وحدت بین فعالیت‌های بازاریابی و فروش هستیم. این راهکار زمانی که شرکت‌ها شیوه‌های سنتی فروش را کنار گذاشته و بر اساس آموزه‌های جدید مارکتینگ عمل می‌کنند، به خوبی جواب می‌دهد.

چند دقیقه‌ای را به زندگی شخصی خود فکر کنید. آیا به پزشک مراجعه می‌کنید تا به شما بگوید مشکل چیست یا اینکه نزد او می‌روید تا به شما بگوید مشکل چگونه حل می‌شود؟

تقریباً همه فروشنده‌ها می‌توانند مشکلات شما را بگویند اما تنها بهترین آنها به شما نشان می‌دهند که چگونه راهکارهای‌شان فراتر از آنچه برای‌تان مشهود است عمل خواهد کرد.

با افزایش بسیار زیاد چرخه‌های فروش در طول زمان و همچنین افزایش رقابت در بازار، اکنون وقت آن رسیده است که خود را از آنها که کت و شلوار خاکستری پوشیده‌اند، متمایز کرده و یک ژاکت قرمز بپوشید. البته که این یعنی مهارت‌های جدیدی را باید بیاموزید؛ اما هدفی که دنبال می‌کنید حتماً ارزشش را دارد.

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *